10 legume cu continut ridicat de fier

facebook email
Adaugă rețeta »

stil de viata

10 legume cu continut ridicat de fier

Nu trebuie neaparat sa consumi carne pentru a fi sigur ca beneficiezi de cantitatea de fier de care are nevoie organismul tau. Poti beneficia de acest nutrient prin consumul anumitor legume.

Pentru adulti, doza zilnica recomandata de fier este cuprinsa intre 8 si 27 mg, potrivit specialistilor din domeniul sanatatii. Desi de-a lungul anilor, carnea a fost considerata cea mai bogata sursa de fier, cercetari recente au aratat ca anumite legume au o cantitate mai mare de fier decat carnea.

1. Spanac
Legumele cu frunze verzi, precum spanacul contin foarte mult fier. Doar 3 cani de spanac contin 18 mg de fier, mai mult decat o friptura de 230 de grame. Iar o salata de spanac este suficienta pentru a intruni necesarul zilnic de fier.

2. Broccoli
Nu este doar o sursa excelenta de fier, ci si o legume ce contine o varietate de nutrienti esentiali, cum ar fi vitamina C, vitamina K si magneziu. Mai mult, vitamina C din broccoli imbunatateste capacitatea de absorbtie a corpului in ceea ce priveste fierul.

3. Lintea
Adaugand 1 cana de linte intr-o supa sau in salata ta preferata, vei descoperi un mod simplu prin care ii poti oferi corpului tau mai mult fier decat ar avea o friptura de 230 de grame. De asemenea, lintea este bogata in proteine, fibre alimentare si potasiu.

4. Kale
3 cani de frunze de kale contin 3,6 mg de fier, iar din acest motiv, kale iti ajuta corpul sa tina la distanta oboseala si anemia. Daca nu iti place kale in forma cruda, poti sa adaugi frunzele tocate in supa ta preferata sau in salate.

5. Cartof copt
Un cartof mare si copt contine de 3 ori mai mult fier decat o portie de 85 de grame de carne de pui.

6. Seminte de susan
1 lingura de seminte de susan inseamna 1,3 mg de fier si micile seminte pot fi cu usurinta incluse in orice dieta. Le poti folosi ca dressing, le poti amesteca in sosul de salsa ori alt tip de sos sau le poti presara intr-o salata.

7. Caju
Nu doar ca sunt foarte bogate in proteine, la fel ca alte nuci, insa sunt si bogate in ceea ce priveste continutul de fier. O jumatate de cana de caju contine 4 mg de fier.

8. Naut
1 cana de naut iti ofera 4,7 mg de fier, ceea ce este mai mult de jumatate din doza zilnica recomandata pentru adultii de sex masculin.

9. Ciocolata neagra
Nu este doar dulce, ci si benefica. Ciocolata neagra reduce anxietatea, te ajuta sa ai dinti mai sanatosi, o piele mai sanatoasa si creste aportul de fier din corp. 28 de grame de ciocolata neagra contin 2-3 mg de fier.

10. Fasole rosie
1 cana de fasole rosie contine 3-4 mg de fier.

Vezi si:
loading...

Comentarii

Trebuie sa vezi si...

9 bunătăți pe care să le încerci în Săptămâna Americană de la Lidl

În perioada 22 - 28 ianuarie, la Lidl găsești produse de inspirație americană. Am testat câteva și îți spunem care merită atenția ta.

Dieta de iarnă. Cum să slăbești eficient în sezonul rece

Iarna, kilogramele se acumulează mai repede și sunt mai greu de dat jos. Cu toate acestea, există soluții dacă vă doriți să slăbiți în...

7 lucruri pe care nu ți le-a spus nimeni despre CIOCOLATĂ. Știai că te ajută să slăbești?

Ciocolata, desertul nostru cel de toate zilele, ascunde niște secrete surprinzătoare. Știai că este mai bună decât sexul?

7 lucruri pe care să le faci dimineața dacă vrei să slăbești

Iată 7 obiceiuri aparent banale, dar cu rezultate mari. Dacă vrei să slăbești, așa trebuie să îți începi ziua!

Job-ul ideal: degustător de chicken nuggets. Ce trebuie să faci pentru a fi angajat

Un lanț de supermarket-uri caută degustători profesioniști de chicken nuggets.

A apărut un nou concept de restaurant: muncești ca să-ți plătești consumația

În Tokyo s-a deschis un restaurant în care poți achita consumația cu 50 de minute de muncă în incinta localului.

Taguri

stil de viata

facebook whatsapp email

Autentifica-te pentru a comenta


Hai in comunitatea noastra!