10 legume cu continut ridicat de fier

facebook email

stil de viata

10 legume cu continut ridicat de fier

Nu trebuie neaparat sa consumi carne pentru a fi sigur ca beneficiezi de cantitatea de fier de care are nevoie organismul tau. Poti beneficia de acest nutrient prin consumul anumitor legume.

Pentru adulti, doza zilnica recomandata de fier este cuprinsa intre 8 si 27 mg, potrivit specialistilor din domeniul sanatatii. Desi de-a lungul anilor, carnea a fost considerata cea mai bogata sursa de fier, cercetari recente au aratat ca anumite legume au o cantitate mai mare de fier decat carnea.

1. Spanac
Legumele cu frunze verzi, precum spanacul contin foarte mult fier. Doar 3 cani de spanac contin 18 mg de fier, mai mult decat o friptura de 230 de grame. Iar o salata de spanac este suficienta pentru a intruni necesarul zilnic de fier.

2. Broccoli
Nu este doar o sursa excelenta de fier, ci si o legume ce contine o varietate de nutrienti esentiali, cum ar fi vitamina C, vitamina K si magneziu. Mai mult, vitamina C din broccoli imbunatateste capacitatea de absorbtie a corpului in ceea ce priveste fierul.

3. Lintea
Adaugand 1 cana de linte intr-o supa sau in salata ta preferata, vei descoperi un mod simplu prin care ii poti oferi corpului tau mai mult fier decat ar avea o friptura de 230 de grame. De asemenea, lintea este bogata in proteine, fibre alimentare si potasiu.

4. Kale
3 cani de frunze de kale contin 3,6 mg de fier, iar din acest motiv, kale iti ajuta corpul sa tina la distanta oboseala si anemia. Daca nu iti place kale in forma cruda, poti sa adaugi frunzele tocate in supa ta preferata sau in salate.

5. Cartof copt
Un cartof mare si copt contine de 3 ori mai mult fier decat o portie de 85 de grame de carne de pui.

6. Seminte de susan
1 lingura de seminte de susan inseamna 1,3 mg de fier si micile seminte pot fi cu usurinta incluse in orice dieta. Le poti folosi ca dressing, le poti amesteca in sosul de salsa ori alt tip de sos sau le poti presara intr-o salata.

7. Caju
Nu doar ca sunt foarte bogate in proteine, la fel ca alte nuci, insa sunt si bogate in ceea ce priveste continutul de fier. O jumatate de cana de caju contine 4 mg de fier.

8. Naut
1 cana de naut iti ofera 4,7 mg de fier, ceea ce este mai mult de jumatate din doza zilnica recomandata pentru adultii de sex masculin.

9. Ciocolata neagra
Nu este doar dulce, ci si benefica. Ciocolata neagra reduce anxietatea, te ajuta sa ai dinti mai sanatosi, o piele mai sanatoasa si creste aportul de fier din corp. 28 de grame de ciocolata neagra contin 2-3 mg de fier.

10. Fasole rosie
1 cana de fasole rosie contine 3-4 mg de fier.

Vezi si:

Trebuie sa vezi si...

Ce este regimul flexitarian și cum ar putea salva planeta?

Regimul flexitarian are o mulțime de beneficii atât pentru indivizi, cât și pentru mediu.

Cea mai bună înghețată din Europa se face la Galați

O înghețată fabricată în România a obținut marele premiu la o competiție alimentară.

Ce se întâmplă în organismul tău dacă bei o linguriță de oțet pe zi?

Oțetul este benefic pentru sănătate și poate ajuta la tratarea anumitor afecțiuni.

Uleiul de cocos - periculos pentru sănătate?

Beneficiile uleiului de cocos sunt demontate de unii specialiști, care îl consideră periculos.

10 trucuri care te ajută să slăbești eficient vara

Vara este cel mai ușor să pierdem în greutate, iar aceste trucuri vin în ajutorul nostru.

Dieta Nordică - cel mai sănătos regim alimentar DIN LUME

Dieta Nordică este considerată ca fiind cea mai sănătoasă, de către Organizația Mondială a Sănătății.

Taguri

stil de viata

facebook whatsapp email

Autentifica-te pentru a comenta