Spanacul - unul dintre cele mai sanatoase alimente din lume

facebook email
Adaugă rețeta »

stil de viata

Spanacul - unul dintre cele mai sanatoase alimente din lume

Legumele cu frunze verzi (spanacul, salata verde, kale) au fost asociate cu cel mai mare grad de protectie impotriva bolilor cronice. Mai exact, o portie pe zi reduce cu 20% riscul de infarct si accident vascular cerebral.

Fiind un adevarat depozit natural de vitamine si minerale, spanacul contine sulf, mangan, cupru, zinc, iod, fier, magneziu, fosfor, calciu, sodiu, potasiu, vitamine (A, B1, B2, B12, PP, C), acid folic, lipide, glucide si aminoacizi.

Desi nu contine atat de mult fier cum se credea in trecut, fiind devansat de alte legume, spanacul contine o substanta numita saponina, ce are proprietatea de a ajuta organismul sa asimileze mai bine fierul.

Iata numai cateva dintre beneficiile pe care consumul de spanac le are asupra organismului:

1. Previne cancerul
Antioxidantii puternici pe care îi contine sucul de spanac, kaempferol si fitonutrientii numiti flavonoizi, ajuta la prevenirea multor tipuri de cancer, precum cel de piele, stomac, ovarian si de prostata.

2. Protejeaza creierul si inima
Spanacul intarzie procesul natural de imbatranire a creierului datorită conţinutului de acid folic, aminoacid prezent in fluxul sanguin ce predispune la imbolnavirea de Alzheimer si dezvoltarea bolilor de inima, prin ingrosarea arterelor.

3. Intareste sistemul imunitar
Spanacul intareste sistemul imunitar, mentine sanatatea pielii si grabeste vindecarea leziunilor. Sucul de spanac, consumat in mod regulat, reduce considerabil riscul de ateroscleroza.

4. Ajuta in tratarea problemelor digestive
Continutul de fibre din spanac mentine tractul digestiv in forma optima, curatand eficient colonul si prevenind instalarea unor disfunctii.

5. Trateaza anemia si intareste oasele
Fierul din spanac ajuta la tratarea anemiei, iar calciul intareste sistemul osos. Este recomandat copiilor in crestere, dar si batranilor.

Fiind o leguma destul de versatila, spanacul este destul de usor de introdus in dieta zilnica. Iata numai cateva idei despre cum il poti consuma:

Salata de spanac
Ingrediente: 500 g spanac, doua oua, zeama de lamaie, sare, trei linguri cu ulei, o lingura cu hrean, o ceapa, patrunjel.
Mod de preparare: spanacul se spala in cateva ape, se scurge, iar apoi se taie. Se amesteca bine cu ulei, zeama de lamaie, hrean, ceapa si verdeata tocata. Se garniseste cu ridichi si oua.

Supa-crema de spanac
Ingrediente: 300 g spanac, o lingura de faina, 50 g unt, sare, piper, apa.
Mod de preparare: se curata spanacul, se spala foarte bine si se pune la fiert. Dupa zece minute se scurge si se paseaza. Separat se caleste faina in unt si se stinge cu zeama in care a fiert spanacul, turnata cate putin. Se amesteca impreuna cu piureul de spanac, se adauga sare, piper si se mai da intr-un clocot.

Suc de spanac
Cu cateva frunze de spanac foarte bine spalate si zdrobite in blender, puteti consuma suc de spanac in fiecare zi si in foarte multe combinatii. O legatura medie de spanac poate fi transformata in suc alaturi de alti 7 morcovi si 2 mere mici.

Alte variante ar fi sa mixati spanacul cu mango si ananas, mere si castraveti, mere si ţelina, fructe de padure, mere si ghimbir, mere si menta etc.

Vezi si:
loading...

Comentarii

Trebuie sa vezi si...

Dieta Dukan, slăbești 5 kg pe săptămână și nu te mai îngrași la loc

Dieta Dukan este unul dintre cele mai apreciate regimuri de slăbit, pentru că te ajută să pierzi eficient în greutate și să nu mai pui la...

Unde mănânci cea mai bună pizza DIN LUME!

Cât de mult îți place pizza? Suficient de mult încât să faci o călătorie culinară pentru a mânca cea mai renumită pizza din lume?

Dieta disociată - slăbești 10 kg în două săptămâni, mâncând cât vrei

Dieta disociată te poate ajuta să slăbești până la 10 kilograme în 14 zile, fără să te înfometezi.

Știai că pizza și ciocolata te pot ajuta să slăbești? Iată cum!

Mâncărurile tale preferate, chiar și cele mai calorice, sunt inofensive chiar și atunci când ții dietă, cu condiția să nu exagerezi.

6 alimente pe care să le mănânci în post

A început Postul Crăciunului, așa că avem câteva sugestii de alimente care nu ar trebui să-ți lipsească din alimentație.

12 canale de YouTube de pe care chiar înveți să gătești

Rețetele online ne salvează atunci când nu știm ce să gătim, dar mai ales când nu știm CUM să gătim. Tu de unde ai învățat să...

facebook whatsapp email

Autentifica-te pentru a comenta


Hai in comunitatea noastra!