Reguli simple pentru o dieta alimentara echilibrata

facebook email

stil de viata

Reguli simple pentru o dieta alimentara echilibrata

Chiar daca ai reusit sa scapi de kilogramele in plus, trebuie sa stii ca lupta inca nu s-a terminat. Este foarte important ca, dupa terminarea unei diete, sa ai un regim de viata sanatos pentru ca rezultatele sa ramana permanente.

Vestea buna e ca nu trebuie sa faci cine stie ce sacrificii si ca te poti bucura, in continuare, de mancare savuroasa. Trebuie insa sa tii cont de cateva idei simple si usor de urmat.

Un regim sanatos de alimentatie trebuie sa contina anumite repere ce incep cu orarul bine stabilit al meselor, un ambient adecvat si se termina cu evitarea alimentelor alterate sau cu termen de garanţie, mai important de valabilitate, depasit.

Desi este unsfat pe care, de regula, il ignoram, este important ca in timpul mesei sa nu purtam discutii in contradictoriu cu ceilalti comeseni si nici la telefonul mobil.

Atentia trebuie concentrata pe mancare, avand grija sa mestecam lent pentru a savura pe deplin gustul mancarii si sa facem mici pauze dupa fiecare 3-4 inghitituri, pentru a preveni aerofagia („inghiţirea” de aer, ce va umple stomacul in locul alimentelor).

In timpul meselor sau imediat dupa masa nu se consuma apa, deoarece aceasta modifica pH-ul sucurilor digestive, lasand alimentele in mare parte nedigerate.

Un alt lucru foarte important este respectarea unui numar de cel puţin trei mese in cursul unei zile – 3 mese si doua gustari.

Ultima masa a zilei trebuie luată cu cel putin 3-4 ore inainte de culcare, pentru a avea un program optim de somn.

Dupa mesele bogate trebuie evitata pozitia culcat, cel puţin o ora. In acest fel sunt prevenite tulburarile digestive. Nu este indicat nici efortul fizic sau intelectual, un repaus de 30 minute impunandu-se.

Trebuie evitate alimentele bogate in aditivi si conservanti, adaosurile pentru gust si aromele nenaturale, ce diminueaza activitatea si eficacitatea sistemului imunitar.

Alimentaţia cat mai naturala, preparata prin metodele clasice de fierbere sau coacere, fara grasimi sau potentiatoare de gust, este cea mai buna alegere.

Consumati fructe si legume proaspete in cantitati cat mai mari. Unii specialisti sustin ca fructele se pot consuma la o ora distanta de celelalte mese si se pot asocia doar intre ele sau cu legumele, evitandu-se astfel fenomenele de balonare.

Este recomandat consumul de nuci, seminte de dovleac, migdale, fistic, seminte in general neprelucrate termic.

Vezi si:

Trebuie sa vezi si...

Ce este regimul flexitarian și cum ar putea salva planeta?

Regimul flexitarian are o mulțime de beneficii atât pentru indivizi, cât și pentru mediu.

Cea mai bună înghețată din Europa se face la Galați

O înghețată fabricată în România a obținut marele premiu la o competiție alimentară.

Ce se întâmplă în organismul tău dacă bei o linguriță de oțet pe zi?

Oțetul este benefic pentru sănătate și poate ajuta la tratarea anumitor afecțiuni.

Uleiul de cocos - periculos pentru sănătate?

Beneficiile uleiului de cocos sunt demontate de unii specialiști, care îl consideră periculos.

10 trucuri care te ajută să slăbești eficient vara

Vara este cel mai ușor să pierdem în greutate, iar aceste trucuri vin în ajutorul nostru.

Dieta Nordică - cel mai sănătos regim alimentar DIN LUME

Dieta Nordică este considerată ca fiind cea mai sănătoasă, de către Organizația Mondială a Sănătății.

Taguri

stil de viata

facebook whatsapp email

Autentifica-te pentru a comenta