Dieta Mediteraneană - slăbești 4 kg în 6 zile, cu cea mai sănătoasă cură de slăbire

facebook email

diete

Dieta Mediteraneană - slăbești 4 kg în 6 zile, cu cea mai sănătoasă cură de slăbire

Dieta Mediteraneană este considerată foarte sănătoasă și eficientă și este foarte ușor de ținut.

Dieta mediteraneană este considerată ca fiind una dintre cele mai sănătoase din lume. Regimul vă ajută să slăbiți câteva kilograme într-o săptămână, urmând un plan alimentar simplu, bazat pe fructe, legume, cereale integrale, ulei de măsline, carne albă și pește și ulei de măsline.

Ce este Dieta Mediteraneană?

Dieta mediteraneană are la bază alimentele pe care le consumau oamenii din țările aflate pe coasta Mării Mediterane, în anii 1960. Sigur că multe s-au schimbat de atunci în obiceiurile alimentare ale oamenilor, dar dieta s-a adaptat la nevoile actuale ale oamenilor.

Cercetările au arătat că oamenii din zona Mediteranei erau mult mai sănătoși în comparație cu americanii, aveau o speranță de viață mai mare și riscuri mai mici de a se îmbolnăvi de diabet sau afecțiuni cardio-vasculare. De aceea, dieta mediteraneană nu numai că vă ajută să slăbiți și să vă detoxifiați, dar vă ajută și să vă mențineți sănătoși.

Reguli de bază

Ce ai voie să mănânci: legume, fructe, nuci, semințe, leguminoase, cartofi, cereale integrale, pâine, condimente, pește și fructe de mare, ulei de măsline extra-virgin.

Ce trebuie să mănânci cu moderație: pui, ouă, brânză și iaurt.

Mâncați cât mai rar: carne roșie.

Nu aveți voie să mâncați: zahăr, orice alimente procesate și care conțin zahăr adăugat, carne procesată, cereale rafinate, uleiuri rafinate, grăsimile trans (margarină).

Ce aveți voie să beți: apă, cât mai multă, un pahar de vin roșu pe zi, cafea sau ceai neîndulcite.

Dieta mediteraneană este foarte flexibilă, tocmai pentru că în țările de pe coasta Mediteranei nu se găsesc aceleași tipuri de alimente. De aceea, aveți la dispoziție o plajă largă de fructe și legume, de exemplu, fără aproape nicio restricție.

Indiferent ce ați mânca, este recomandat să consumați pește și fructe de mare cel puțin de 2 ori pe săptămână.

Sfaturi de alimentație

  • Înlocuiți margarina și uleiurile rafinate cu ulei de măsline de bună calitate.
  • Limitați consumul de carne roșie (o dată pe săptămână) și înlocuiți-o în rest cu pui, curcan, pește și fructe de mare.
  • Consumați cu încredere pește gras, pentru că este o sursă excelentă de Omega 3. Fructele de mare sunt și ele o alegere excelentă, dar trebuie să evitați prăjirea în ulei.
  • Carnea trebuie să fie în cantitate limitată și nu prezentă la fiecare masă. Legumele și cerealele integrale trebuie să ocupe cel mai mult din farfurie.
  • Mâncați cu încredere nuci, migdale, semințe, alune, dar să nu fie prăjite și sărate.

Meniu pe o săptămână

Luni

Mic dejun: iaurt grecesc cu fructe și ovăz
Prânz: un sandviș din pâine integrală cu legume
Cină: salată cu ton și ulei de măsline
Desert: un fruct

Marți

Mic dejun: budincă de cereale cu stafide
Prânz: pește la grătar cu legume
Cină: salată cu roșii, măsline și brânză feta

Miercuri

Mic dejun: omletă cu legume, un fruct.
Prânz: sandviș cu brânză și legume
Cină: lasagna mediteraneană

Joi

Mic dejun: iaurt cu fructe și nuci
Prânz: lasagna de seara trecută
Cină: pește la grătar cu orez brun și legume

Vineri

Mic dejun: ouă poșate sau fierte, legume
Prânz: iaurt cu fructe, nuci și cereale
Cină: carne de miel, cu salată și cartof copt

Sâmbătă

Mic dejun: cereale, nuci, măr feliat și stafide
Prânz: sandviș cu pâine integrală și legume
Cină: pizza mediteraneană cu legume și brânză

Duminică

Mic dejun: omletă cu legume și măsline
Prânz: pizza rămasă de seara trecută
Cină: pui pe grill, cu legume și cartof copt. Un fruct ca desert

Avantajele dietei Mediteraneene

  • pierdeți în greutate în jur de 4-5 kilograme pe săptămână
  • reglează nivelul de zahăr din sânge
  • scade riscul de boli cardio-vasculare
  • reduce riscul de boli psihice și depresie

Dezavantaje

Dieta Mediteraneană este recomandată persoanelor active, care au un stil de viață din care nu lipsesc efortul fizic și sportul.

Atenție la cantitatea de ulei pe care o folosiți! Nu depășiți două linguri pe zi, pentru că poate dăuna inimii.

Vezi si:

Trebuie sa vezi si...

10 trucuri care te ajută să slăbești eficient vara

Vara este cel mai ușor să pierdem în greutate, iar aceste trucuri vin în ajutorul nostru.

Dieta Nordică - cel mai sănătos regim alimentar DIN LUME

Dieta Nordică este considerată ca fiind cea mai sănătoasă, de către Organizația Mondială a Sănătății.

Dieta low-carb - regimul care vă ajută să slăbiți și are beneficii pentru sănătate

Dieta low-carb este un regim care vă ajută să pierdeți eficient în greutate și are și numeroase beneficii asupra sănătății.

Dieta low-carb - regimul care vă ajută să slăbiți și are beneficii pentru sănătate

Dieta low-carb este un regim care vă ajută să pierdeți eficient în greutate și are și numeroase beneficii asupra sănătății.

Cafeaua, o dependență sănătoasă. Ce beneficii are consumul de cafea

Cafeaua poate ține la distanță unele boli, atunci când este consumată în cantitatea corectă.

Dieta cu cireșe - slăbești 3 kilograme în 3 zile

Dieta cu cireșe vă ajută să pierdeți câteva kilograme rapid și să vă detoxifiați organismul.

facebook whatsapp email

Autentifica-te pentru a comenta