Deci, indiferent ce vrei sa cumperi, de la suc de portocale la chipsuri, Mondelez , Kraft, Coca - Cola, Nestle, PepsiCo, P&G, Johnson&Johnson, Mars, Danone, General Mills, Kellogg si Unilever detin cam tot ce ai putea sa cumperi. Pentru a elucida misterul, Oxfam International a creat imagini graitoare, care dezvaluie acoperirea extinsa a companiilor de alimente si bauturi, intitulate "Big 10".

Legaturile putin probabile intre brandurile pe care in mod normal nu le asociem arata cat de usor este sa fii gresit informat despre sistemul alimentar. De exemplu, PepsiCo produce cerealele Quaker, iar Nestle face ciocolata Kit Kat, dar si produsele California Pizza Kitchen. Spre surprinderea multora, Fanta de ananas nu provine din cine stie ce insule exotice, ci este imbuteliata la fabricile Coca-Cola.

Evident ca, lucrurile sunt mult mai complexe decat ne putem imagina. Corporatii masive strivesc practic diversitatea antreprenoriala, iar startup-urilor si intreprinderilor mici le este aproape imposibil sa concureze.

Potrivit raportului Oxfam "cele mai mari companii de produse alimentare si bauturi din lume au cea mai mare putere, dar cumparatorii au si mai multa putere. Si, pentru ca ei nu utilizeaza aceasta putere suficient pentru a ajuta comunitatile sarace sau planeta, cumparatorii pot utiliza puterea lor pentru a schimba modul in care marile companii fac afaceri".

Daca nu vreti sa contribuiti la preluarea puterii mondiale de catre Big 10, incercati sa faceti cumparaturi de la producatorii locali si poate sari peste bauturile racoritoare si alimente foarte procesate. Corpul tau iti va multumi pentru asta pe termen lung, oricum.