8 alimente care te fac mai fericit. E și ciocolata pe listă!

facebook email

stil de viata

8 alimente care te fac mai fericit. E și ciocolata pe listă!

Cât de fericit ești atunci când mănânci ceva care-ți place? Există alimente care te fac să se simți bine chiar și fără să știi.

Pe mulți dintre noi, ne face fericiți simplul fapt că mâncăm ceva care ne place. Fie că e vorba despre felul de mâncare preferat, fie că vorbim despre o bucată de ciocolată cu care ne ”premiem” în weekend, mâncarea are efecte și asupra psihicului, nu numai fizicului.

Explicația este simplă: creierul nostru eliberează dopamină atunci când știe că urmează să mănânce ceva bun, iar noi savurăm mâncarea mai cu plăcere. Dar ce ai zice dacă ți-am spune că, pe lângă mâncărurile preferate, există și alte alimente care au efecte asupra stării de spirit, fără ca noi să știm?

1. Scoicile

Moluștele sunt surse importante de vitamina B12, necesară atunci când creierul secretă dopamină și serotonină, așa-zișii hormoni ai fericirii. Lipsa vitaminei B12 din organism este asociată cu stările de spirit proaste. Oamenii care suferă de depresie se tratează și cu suplimente de B12.

2. Nucile

Nucile și semințele sunt pline de acid alfa-linolenic, responsabil pentru starea de spirit. Atunci când scade cantitatea de ALA din sânge, se înrăutățește și starea psihică. De asemenea, nucile mai ajută și la creșterea nivelului de dopamină și serotonină.

3. Cafeaua

Potrivit cercetărilor efectuate de Nurses’ Health, femeile care beau două-trei cafele pe zi au șanse cu 15% mai mici să devină depresive. Evident, cofeina este responsabilă pentru acest efect. Aceasta acționează ca un drog ușor, cu efecte rapide și nu atât de periculos ca substanțele interzise.

4. Rodiile

Sucul de rodie scade tensiunea, reduce anxietatea și depresia atunci când este băut zilnic. Participanții la studiu au consumat câte un pahar de suc de rodie pe zi, iar rezultatele au fost vizibile după două săptămâni.

5. Iaurtul și chefirul

Lactatele fermentate conțin bacterii probiotice, care rămân pentru mai mult timp în sistemul digestiv. Studiile au arătat că femeile care mâncau iaurt de două ori pe zi se enervau mai greu în situații-limită.

6. Ciupercile Shiitake

Conținutul mare de seleniu și magneziu sunt responsabile pentru dispoziția bună pe care o dă consumul acestui tip de ciuperci.

7. Ciocolata

Este vorba despre ciocolata neagră, care conține o cantitate mare de polifenoli. Acești compuși chimici se pare că ar fi responsabili și pentru starea generală de spirit.

8. Caisele

Aceste fructe conțin vitamina B6, care are efecte dovedite în reducerea stărilor depresive la persoanele în vârstă.

Vezi si:

Trebuie sa vezi si...

10 trucuri care te ajută să slăbești eficient vara

Vara este cel mai ușor să pierdem în greutate, iar aceste trucuri vin în ajutorul nostru.

Dieta Nordică - cel mai sănătos regim alimentar DIN LUME

Dieta Nordică este considerată ca fiind cea mai sănătoasă, de către Organizația Mondială a Sănătății.

Dieta low-carb - regimul care vă ajută să slăbiți și are beneficii pentru sănătate

Dieta low-carb este un regim care vă ajută să pierdeți eficient în greutate și are și numeroase beneficii asupra sănătății.

Dieta low-carb - regimul care vă ajută să slăbiți și are beneficii pentru sănătate

Dieta low-carb este un regim care vă ajută să pierdeți eficient în greutate și are și numeroase beneficii asupra sănătății.

Cafeaua, o dependență sănătoasă. Ce beneficii are consumul de cafea

Cafeaua poate ține la distanță unele boli, atunci când este consumată în cantitatea corectă.

Dieta cu cireșe - slăbești 3 kilograme în 3 zile

Dieta cu cireșe vă ajută să pierdeți câteva kilograme rapid și să vă detoxifiați organismul.

Taguri

stil de viata

facebook whatsapp email

Autentifica-te pentru a comenta