6 alimente care te fac mai inteligent

facebook email
Adaugă rețeta »

stil de viata

6 alimente care te fac mai inteligent

Ce ai zice dacă ți-am spune că ciocolata te face mai deștept? Și nu este singurul aliment care te ajută să ai un sistem nervos mai sănătos.

Majoritatea dintre noi știm ce trebuie să mâncăm pentru a fi mai sănătoși, dar știi care sunt alimentele care te fac mai inteligent? Unele mâncăruri fac minuni pentru creier, îmbunătățesc memoria, diminuează nivelul de stres și îmbunătățesc calitatea celulelor nervoase.

Cei de la Business Insider au publicat o listă de alimente care nu trebuie să-ți lipsească din frigider dacă vrei să-ți ajuți sistemul nervos să funcționeze la parametri maximi.

Iată ce ar trebui să pui în coș data viitoare când mergi la cumpărături:

1. Somonul

Acizii grași Omega 3 sunt esențiali pentru buna funcționare a creierului. Studiile au arătat că lipsa de Omega 3 din organism duce la oboseală, memorie proastă, stare de spirit proastă.

Organismul nostru nu produce singur Omega 3, așa că este nevoie să îl luăm din surse externe. Este recomandat somonul sălbatic mai degrabă decât cel de cultură. Pe lângă somon, tonul și halibutul sunt alți doi pești care conțin surse importante de Omega 3.

2. Avocado

Bogat în acizi grași, avocado ajută la păstrarea celulelor nervoase în stare sănătoasă. Avocado mai are, printre altele, și 20 de vitamine diferite, inclusiv potasiu - care controlează tensiunea arterială.

3. Nucile

Nucile sunt o sursă importantă de vitamina E, care protejează memoria. Au și o cantitate mare de Omega 3, așa că nu ar trebui să lipsească din meniu. Atenție: e vorba despre nucile și alunele crude, nu prăjite și sărate. Nucile clasice au vitamina B6, care ajută la transmiterea informației din creier în restul organismului și invers.

4. Spanac, broccoli și alte verdețuri

Legumele și frunzele de culoare verde închis protejează memoria și sunt bogate în fier, care are rol important în oxigenarea organismului. Lipsa de fier din organism se manifestă prin oboseală și stare generală proastă.

5. Fructele de pădure

Consumul de afine, zmeură, mure sau coacăze este asociat cu o memorie mai bună în cazul adulților. Acest lucru se datorează conținutului mare de antioxidanți, care împiedică radicalii liberi. Unde mai pui că au puține calorii, deci poți mânca oricât dorești.

6. Ciocolata neagră

Studiile realizate de Universitatea Harvard au arătat că există o legătură importantă între consumul de produse pe bază de cacao și buna funcționare a creierului. Este vorba despre ciocolata neagră, cu un conținut cât mai mare de cacao. Aveți grijă însă să nu exagerați în ceea ce privește cantitatea.

Vezi si:
loading...

Comentarii

Trebuie sa vezi si...

8 ceaiuri care te ajută să slăbești fără efort

Ceaiurile completează perfect o cură de slăbire și sunt aliatul oricărei femei în lupta cu kilogramele în plus.

6 trucuri ca să slăbești în perioada postului

Dacă este ținut corect, postul vă poate ajuta să pierdeți în greutate câteva kilograme, fără prea mare efort.

Cum să faci cea mai bună ciocolată caldă, cu care să te răsfeți în sezonul rece

Există o mulțime de rețete de ciocolată caldă, dar atenția la ingrediente și la detalii este cea care contează.

Dieta Paleo - cea mai sigură și eficientă dietă de slăbit

Dieta Paleo vă ajută să pierdeți în greutate până la 30 de kilograme și să aveți un stil de viață sănătos, fără să vă înfometați.

Îți place mâncarea libaneză? Uite unde o găsești pe cea mai bună!

Dacă ești în căutarea unui loc cu mâncare libaneză ca la ”mama ei” acasă, acesta este localul la care trebuie să mergi!

Dieta cu zeama de varza - scapi de 2 kilograme in 4 zile

Pentru ca legumele proaspete sunt greu de gasit in sezonul rece, este indicat sa te indrepti catre citrice sau muraturi in aceasta perioada. Nu...

Taguri

stil de viata

facebook whatsapp email

Autentifica-te pentru a comenta


Hai in comunitatea noastra!